Ramowy plan dnia Bloki tematyczne Kronika

Dzieci uczęszczające do oddziału I „Misie” w roku szkolnym 2020/2021 to Marysia, Dawid, Kuba i Paweł
Nauczyciele wychowawcy: Alicja Kamalska, Rafał Haegenbarth
Pomoc nauczyciela: Iwona Loch
W roku szkolnym 2020/2021 do oddziału I „Misie” Przedszkola Publicznego Specjalnego nr 53 „Iskierka” w Opolu uczęszcza 4 dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi (niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym, słabo widzenie, niepełnosprawność ruchowa, niedosłuch). Wszystkie dzieci z oddziału posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i są objęte wychowaniem przedszkolnym. Praca w oddziale prowadzona jest w oparciu o „Program wychowania przedszkolnego Trampolina” autorstwa Małgorzaty Janiak i Kamili Witerskiej oraz opracowane dla każdego dziecka przez zespół specjalistów Indywidualne Programy Edukacyjno – Terapeutyczne, zawierające szczegółowe cele, zadania i treści. Dzieci uczestniczą w indywidualnych zajęciach usprawniania mowy, usprawniania słuchu, rehabilitacji ruchowej, terapii psychologicznej. Rodzaj i charakter prowadzonych aktywności określa ramowy rozkład dnia. Wszystkie działania podejmowane wobec dzieci prowadzą do realizacji głównego celu wychowania przedszkolnego jakim jest wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i w ramach posiadanych przez nich możliwości rozwojowych.
Praca z dziećmi w oddziale odbywa się poprzez stosowanie następujących metod i form:
Metody wiodące:
- zabawa
- metoda pielęgnacji wychowującej
Metody wspomagające:
- naśladowanie ruchowe
- metody AAC
- techniki plastyczne
- elementy metody Felicji Affolter
- Program Aktywności Ruchowej M. Ch. Knillów
- elementy Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- praktyczne działanie
- elementy metody werbo – tonalnej
- stymulacja polisensoryczna
- elementy terapii ręki
- metody audytywno-werbalna
Formy pracy:
- zindywidualizowana praca w grupie
- praca jednostkowa
- praca grupowa